Vaikuttajamarkkinoinnin murros

#aamunvaloconsulting #affiliatekumppanuus #affiliatemarkkinointi #affiliateyhteistyö #brändilähetiläs #brändilähettilyys #kaupallisetyhteistyöt #somevaikuttaja #somevaikuttajanblogi #somevaikuttajankurssi #somevaikuttajanyhteistyö #vaikuttaja #vaikuttajamarkkinointi #vaikuttajanverkkokurssi #vaikuttajayhteistyö Sep 08, 2022
Vaikuttajan kaupalliset yhteistyöt. Affiliate. AamunValoConsulting.

Vaikuttajamarkkinoinnin murros

Vaikuttajamarkkinointi on 2022 vuonna päässyt aivan uudelle tasolle. Menneinä vuosina yritykset ovat halunneet suosia suuria makrovaikuttajia, mutta viime aikoina monet yritykset ovat päätyneetkin siihen, että yhden ison vaikuttajan sijaan käytetäänkin useampaa pienempää vaikuttajaa. Pienempiä vaikuttajia käytettäessä, on mahdollista saavuttaa potentiaalisia liidejä tai asiakkaita laajemmalta alueelta maantieteellisesti sekä monesti pienempien vaikuttajien tilien sitoutuneisuusaste on suurempi kuin isommilla tileillä. Nykypäivänä kenellä tahansa on mahdollisuus ryhtyä vaikuttajaksi!

Tärkeintä on, että sekä vaikuttajan että yrityksen arvot kohtaavat. Vaikuttajan tilin tulee tukea yrityksen liiketoimintaa seuraajakunnallaan sekä tilin teemalla.

Vaikuttajan ja yrittäjän kannattaakin sopia asiat kirjallisesti, jotta molemmille on selvää mitä yhteistyöhön sisältyy, mistä maksetaan ja minkä verran. On myös hyvä sopia, minkä ajan kuluttua kampanjasta, vaikuttaja raportoi siihen liittyvän datan.

Affiliatemarkkinointi ja affiliatekumppanuudet ovat myös räjähtäneet käsiin tänä vuonna. Affiliatekumppanuusohjelmia syntyy kuin sieniä sateella. Affilinkkejä löytyy sieltä sun täältä ja moni onkin todennut sen erinomaiseksi lisätulon lähteeksi ja aika- ja paikkariippumattoman työn saavuttamisen yhdeksi edellytykseksi! 

Kävin itse seuraamassa Mimmit sijoittaa ja Modernisti kodikas-blogin Kerttu Pylvänäisen esitystä Vaikuttajamarkkinoinnin murros – illassa. Näistä kahdesta hyvin erilaisesta esimerkistä täytyy todeta, että molemmat ovat rajanneet kohderyhmänsä erinomaisesti eivätkä ole lähteneet tarjoamaan ”kaikille kaikkea”. Tämä tarkka rajaaminen on varmastikin yksi menestymisen vain. Molemmilla on erittäin erottuva brändi ja juuri se unelmakohderyhmä tavoitettuna. Tällöin vain taivas on rajana menestymiselle.
Molemmat ovat tehneet säännöllistä sisällöntuotantoasi progressiivisesti sekä panostaneet siihen, että he erottuvat joukosta!

Oletko sinä rajannut tavoittelemasi sometiliesi kohderyhmän vastaamaan unelma-asiakkaitasi tai unelmaseuraajakuntaasi? Etkö oikein tiedä mistä ja miten saisit kaupallisia yhteistöitä? Oletko epävarma mitä sinulla tulee olla valmiina ennen affiliate-kumppanuuden hakemista?

Muun muassa näihin kysymyksiin sekä siihen kuinka voit saada kaupallisia yhteistöitä brändilähettiläänä tai affiliate-kumppanuuden muodossa saat vastauksia verkkokurssillani Vaikuttajan kaupalliset yhteistyöt.

Liity mukaan ja ota askel kohti aika- ja paikkariippumatonta vaikuttajan työtä!

LIITY SISÄPIIRIINI!

Saat noin 2 kertaa kuukaudessa sähköpostiisi motivaatiota, inspiraatiota sekä vinkkejä ajankohtaisista aiheista. Puhumattakaan eväistä kohti unelmaasi! Sisäpiiriläiset saavat myös bonuksia vuoden mittaan.

Liity Sisäpiiriini!